Вход Господень в Иерусалим

День празднования: 13 апреля

Молитвы

Тропарь

Общее воскресение
прежде Твоея страсти уверяя
из мертвых воздвигл еси Лазаря, Христе Боже.
Темже и мы, яко отроцы победы знамения носяще,
Тебе Победителю смерти вопием:
осанна в вышних,
благословен Грядый во имя Господне.

Кондак

На престоле на небеси,
на жребяти на земли носимый, Христе Боже,
Ангелов хваление и детей воспевание
приял еси зовущих Ти:\ благословен еси, грядый Адама воззвати.

Молитва

Господи Иисусе Христе Боже наш, в вышних со Отцем на Престоле седяй, выну на крылу от Херувим носимый и певаемый от Серафим, во днех же плоти Своея на жребяти осли сести изволивый нашего ради спасения, и от детей воспевание приявый и во Святый град Иерусалим прежде шести дней бытия Пасхи на вольную страсть пришедый, да спасеши мир Крестом, погребением и Воскресением Твоим! И якоже тогда людие, седящие во тьме и сени смертней, приемши ветви древес и ваиа от финик, сретоша Тя, Сына Давидова Тя исповедуя, такожде и нас ныне в предпразднственный день сей в подражание онех ваиа и ветви в руках носящих соблюди и сохрани. И якоже онии народи и дети “осанна” Тебе приношаху, сподоби и нам во псалмах и пениих духовных душами чистыми и нескверными усты прославити вся величия Твоя в праздник сей и во всю седмицу страсти Твоея и неосужденно достигнути и причаститися Божественныя радости Святыя Пасхи в пресветлые дни Живоноснаго Воскресения Твоего, да воспоем и прославим Твое Божество вкупе со Безначальным Твоим Отцем и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом всегда ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Акафист

Кондак 1

Из­бран­ный Ца­рю Гор­ня­го Си­о­на, Крот­кий, спа­са­яй и Пра­вед­ный Из­ба­ви­те­лю на­ш, Те­бе, в выш­них на Хе­ру­ви­мех но­си­ма­го и пе­ва­е­ма­го от Се­ра­фи­м, зрим ны­не на жре­бя воз­шед­ша­го и в Ие­ру­са­лим к воль­ней стра­сти гря­ду­ща­го. Се­го ра­ди по­кла­ня­ем­ся не­из­ре­чен­но­му снис­хож­де­нию Тво­е­му, и с ва­и­а­ми и ветвь­ми уми­лен­но сре­та­ем Тя, да и с де­ти ев­рей­ски­ми воз­зо­вем Те­бе:

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­под­не! Осан­на в выш­ни­х!

И­кос 1

Ар­хан­ге­лов и Ан­ге­лов ли­ки со стра­хом и с тре­пе­том взи­ра­ху с не­бес­ных вы­сот на Тво­е, Хри­сте Спа­се, во Ие­ру­са­лим к воль­ной стра­сти вхож­де­ние и со Апо­сто­лы не­зри­мо со­про­вож­да­ху Тя Ца­ря Сво­е­го и с де­ти ев­рей­ски­ми «о­сан­на в выш­ни­х» Те­бе при­но­ша­ху и вос­пе­ва­ху пес­но­пе­ния си­це­вы­я:

Бла­го­сло­вен еси, Гос­по­ди Бо­же на­ш, яко по­се­тил и со­тво­рил еси из­бав­ле­ние лю­дем Сво­им.

Бла­го­сло­вен еси, Вла­ды­ко Хри­сте, яко при­шел и да­ро­вал еси Кре­стом спа­се­ние ча­дом Сво­им.

Бла­го­сло­вен еси, гря­дый Ада­ма из глу­би­ны ада воз­зва­ти.

Бла­го­сло­вен еси, при­ше­дый Еве от древ­ния пе­ча­ли сво­бо­ду да­ро­ва­ти.

Бла­го­сло­вен еси, бла­го­вест­ву­яй мир на Из­ра­и­ля и спа­се­ние язы­ко­в.

Бла­го­сло­вен еси, воз­ве­ща­яй За­вет Нов в кроп­ле­нии кро­ви Сво­е­я.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­под­не! Осан­на в выш­ни­х!

Кондак 2

Ви­дев Тя, Ии­су­се, Мар­фа и Ма­рия па­ки в Ви­фа­нию при­шед­ша преж­де ше­сти дней бы­тия Пас­хи, со­твор­ша Те­бе ве­че­рю ту, и бе Ла­зарь един от воз­ле­жа­щих, Мар­фа с усер­ди­ем слу­жа­ше Те­бе, По­да­те­лю вся­че­ских, Ма­рия же бла­гую часть из­бра, бла­го­дар­на су­щи о вос­кре­ше­нии бра­та сво­е­го, и при­ем­ши лит­ру ми­ра нар­да чи­ста, мно­го­цен­на, по­ма­за пре­чи­стыя но­зи Твои и от­ре вла­сы сво­и­ми, с лю­бо­вию от из­быт­ка серд­ца, во­пи­ю­ще Те­бе: Ал­ли­лу­и­а.

И­кос 2

Ра­зу­ма не­ура­зу­мен­на воль­на­го Тво­е­го на стра­да­ния при­ше­ствия не ра­зу­мев Иу­да, иже хо­тя­ше уже пре­да­ти Тя, сму­ти­ся, зря­ще Ма­ри­и­но ми­ром по­ма­за­ние но­гу Тво­е­ю, Гос­по­ди, и ре­че: «Че­со ра­ди ми­ро сие не про­да­но бысть на три­ех стех пе­нязь и да­но ни­щи­м?» Сие же ре­че не яко о ни­щих пе­ча­ше­ся, но яко тать бе. Ты же, Гос­по­ди, ве­дый, яко над­ле­жит Ти ско­ро смерть пре­тер­пе­ти, оправ­дал еси свя­тую же­ну си­ю, гла­го­лю­ще: «Не дей­те ея, да в день по­гре­бе­ния Мо­е­го со­блю­дет е». Се­го ра­ди по­чи­та­ю­ще воль­ное ко стра­сти при­ше­ствие Тво­е, во­пи­ем Те­бе си­це:

Бла­го­сло­вен еси, Гос­по­ди, Ма­ри­ею на ве­че­ри на по­гре­бе­ние при­уго­то­ван­ный­.

Бла­го­сло­вен еси, Ии­су­се, Иу­дою в ду­ше еще в Ви­фа­нии на смерть уже осуж­ден­ный­.

Бла­го­сло­вен еси, в Ви­фа­нию при­ше­дый, в дом ми­ра, да лю­бовь и ми­ром по­ма­за­ние от Ма­рии при­ем­ле­ши.

Бла­го­сло­вен еси, во Ие­ру­са­лим гря­дый на воль­ную страсть, да па­ки лю­бовь от свя­тых жен ми­ро­но­сиц все­му ми­ру воз­ве­сти­ши.

Бла­го­сло­вен еси, Ла­за­ря из мерт­вых воз­двиг­ну­вый, да бу­дет с кре­по­стию при­ше­ствие Тво­е.

Бла­го­сло­вен еси, Се­бе Са­ма­го от гро­ба воз­ста­ви­ти гря­дый, да бу­дет со вла­стию вхож­де­ние Тво­е.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­под­не! Осан­на в выш­ни­х!

Кондак 3

Име­яй власть во­ис­тин­ну Бо­же­ствен­ну­ю, Вла­ды­ко Хри­сте, Ты во утрий день из­шед из Ви­фа­нии зе­ло за­ут­ра и при­бли­жа­ся в Виф­фа­ги­ю, по­слал еси дво­и­цу от уче­ник Тво­их, гла­го­лю­ще има: «И­ди­та в весь, яже пря­мо ва­ма: и абие об­ря­ще­та ос­ля при­вя­за­но, и жре­бя с ни­м, на не­же ник­то­же ни­ко­ли­же все­де от че­ло­век, и от­ре­шив­ша я, при­ве­ди­те Ми. И си­це кто ре­чет ва­м, что тво­ри­ти, рцы­те, яко Гос­подь тре­бу­ет я». Ти­и­же сия слы­ша­ши, зе­ло див­ля­ху­ся, возо­пи­ли Бо­гу: Ал­ли­лу­и­а.

И­кос 3

Из­шед­ша же уче­ни­ка, при­ве­до­ста ос­ля и жре­бя, и воз­ло­жи­ша на не ри­зы сво­я. Ты же, Бог Сый, на Хе­ру­ви­мех но­си­мый, яко че­ло­век на жре­бя мла­до воз­сел еси нас ра­ди, да яко Царь кро­то­к, в мир со­тво­ри­ши вхож­де­ние Тво­е, во град от­ца Тво­е­го Да­ви­да. Се­го ра­ди сре­та­ем Тя си­це­вы­ми по­хва­лы­:

Бла­го­сло­вен еси, в Выш­них со От­цем на Пре­сто­ле се­дяй, на жре­бя­ти ос­ли сести из­во­ли­вый­.

Бла­го­сло­вен еси, на не­бе­сех от Гор­них Сил по­кла­ня­е­мый, от де­тей на зем­ли по­кло­не­ние при­я­вый­.

Бла­го­сло­вен еси, кре­по­стию цар­ству­яй ве­ки, со сла­вою во Ие­ру­са­лим гря­дый­.

Бла­го­сло­вен еси, на сми­рен­ныя при­зи­ра­яй, с кро­то­стию во своя при­ше­дый­.

Бла­го­сло­вен еси, на жре­бя­те без­с­ло­вес­ном воз­се­дый, древ­нее без­с­ло­ве­сие раз­ре­ши­ти хо­тяй­.

Бла­го­сло­вен еси, стран­ное об­ни­ща­ние до­лу при­е­мый, на не­бе­си го­ре От­цу и Ду­ху со­се­дяй­.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­под­не! Осан­на в выш­ни­х!

Кондак 4

Бу­ря не­до­уме­ния сму­ща­ет ми ум, ка­ко до­стой­но вос­пою ве­лие снис­хож­де­ния Тво­е­го та­ин­ство, Гос­по­ди, яко имея пре­стол — не­бо, Ты на жре­бя ху­до воз­шел еси че­ло­ве­ка взыс­ку­я, хо­тя раз­ре­ши­ти его древ­ня­го без­с­ло­ве­си­я, да сбу­дет­ся ре­чен­ное За­ха­ри­ею про­ро­ком гла­го­лю­щи­м: «Ра­дуй­ся зе­ло, дщи Си­о­ня, про­по­ве­дуй дщи Ие­ру­са­лим­ля. Се Царь Твой гря­дет к Те­бе Пра­ве­ден и Спа­са­яй, Той Кро­ток всед на подъ­ярем­ни­ка и жреб­ца юна». Се­го ра­ди про­слав­ля­ем с ми­ром на жре­бя­те ше­ствие Твое во Ие­ру­са­ли­м, из глу­би­ны ду­ши во­пи­ю­ще Те­бе: Ал­ли­лу­и­а.

И­кос 4

Слы­шав­ше на­род мног при­ше­дый на празд­ни­к, яко гря­де­ши Гос­по­ди во Ие­ру­са­ли­м, со­бра­ша­ся вку­пе во мно­же­стве и по­сти­ла­ху ри­зы своя по пу­ти, дру­зии же ре­за­ху вет­ви от древ и по­сти­ла­ху по пу­ти, и пред­хо­дя­щии и вслед гря­ду­щии во­пи­я­ху Те­бе, гла­го­лю­ще: «О­сан­на Сы­ну Да­ви­до­ву! Бла­го­сло­вен гря­дый во имя Гос­под­не! Бла­го­сло­вен­но гря­ду­щее Цар­ство во имя Гос­по­да от­ца на­ше­го Да­ви­да! Осан­на в выш­ни­х!» Се­го ра­ди и мы в пред­праздн­ствен­ный день сей, но­ся­ще вос­кре­се­ния зна­ме­ния вет­ви дре­вес, Те­бе, яко По­бе­ди­те­лю смер­ти во­пи­е­м:

Бла­го­сло­вен еси, Ца­рю Из­ра­и­лев, Цар­ство не от ми­ра се­го взыс­ка­ти при­ше­дый­.

Бла­го­сло­вен еси, Сы­не Да­ви­до­в, тро­сти со­кру­шен­ныя пре­ло­ми­ти не вос­хо­те­вый­.

Бла­го­сло­вен еси, Па­сты­рю Доб­рый, за­блуд­шее ов­ча об­ре­сти гря­дый­.

Бла­го­сло­вен еси, Агн­че не­зло­би­вый, Се­бе Са­ма­го в жерт­ву при­не­сти хо­тяй­.

Бла­го­сло­вен, еси Вла­ды­ко тва­ри, от тва­ри Тво­ея с лю­бо­вию сре­та­е­мый и с ветвь­ми убла­жа­е­мый­.

Бла­го­сло­вен еси, Ца­рю Сла­вы, со сла­вою цар­скою от уче­ник про­вож­да­е­мый и от де­тей про­слав­ля­е­мый­.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­под­не! Осан­на в выш­ни­х!

Кондак 5

Бо­го­свет­лою кра­со­тою и кре­по­стию об­ле­чен быв от ве­ка, Гос­по­ди, гря­де­ши со сла­вою в Си­он, вос­ход на Еле­он­скую го­ру со­вер­ша­я, да ис­пол­нит­ся На­у­ма про­ро­ка пред­ре­че­ни­е: «Се на го­рах но­ги Бла­го­вест­ву­ю­ща­го и Воз­ве­ща­ю­ща­го ми­р. Празд­нуй Иу­до празд­ни­ки тво­я, воз­даждь обе­ты тво­я». И па­ки ис­пол­ни­ся Да­ви­да пра­от­ца Тво­е­го дру­гое пред­ре­че­ни­е: «Ви­де­на бы­ти ше­ствия Тво­я, Бо­же, ше­ствия Бо­га мо­е­го, иже во свя­те­м». Ег­да же при­бли­зил­ся еси уже к нис­хож­де­нию с го­ры Еле­он­ски­я, все мно­же­ство уче­ни­ков на­ча­ша ра­ду­ю­ще­ся хва­ли­ти Бо­га гла­сом ве­ли­и­м, су­гу­бо про­слав­ля­ю­ще Тя о всех чу­де­сех, яже ви­де­ша от Те­бе, гла­го­лю­ще: Бла­го­сло­вен гря­дый Царь во имя Гос­под­не! Мир на зем­ли и сла­ва в выш­ни­х! Се­го ра­ди и мы днесь Но­вый Из­ра­иль, яже от язык Цер­ко­вь, ра­ду­ю­ще­ся возо­пи­ем Те­бе с ни­ми: Ал­ли­лу­и­а.

И­кос 5

Ви­дев­ше фа­ри­сеи от на­ро­да су­щи­и, яко ли­ко­ва­нии на­род­ныя зе­ло умно­жа­ют­ся, Те­бе, Гос­по­ди, с го­ры нис­хо­дя­щу, и яко гла­си уче­ни­ков Тво­их зе­ло ве­лии суть, воз­не­го­до­ва­ша и рек­ша Те­бе: «У­чи­те­лю, за­пре­ти уче­ни­ком Тво­им.» Ты же, Гос­по­ди, воз­гла­сил еси им: «а­ще сии умолк­нут, кам­ни возо­пи­ют, яко­же пред­ре­че Ав­ва­кум про­ро­к, гла­го­ля: “ка­ме­ние из стен возо­пи­ют, дре­во же от­ве­ща­ти бу­дут им”». Се­го ра­ди и мы, аще ду­ша­ми и серд­цы хлад­ни есмы, яко­же ка­ме­ни­е, оба­че по сло­ву Тво­е­му не умол­чим хва­лы Те­бе воз­сы­ла­ти си­це­вы­я:

Бла­го­сло­вен еси, Гос­по­ди Бо­же на­ш, яко при­шел еси во Ие­ру­са­лим греш­ныя спа­сти.

Бла­го­сло­вен еси, Хри­сте Спа­се на­ш, яко воз­ве­стил еси вер­ным Тво­им, яко близь к нам еси.

Бла­го­сло­вен еси, Сы­не Отечь, яко гря­де­ши Кро­вию Кре­ста Тво­е­го не­бес­ная и зем­ная при­ми­ри­ти.

Бла­го­сло­вен еси, Сы­не Че­ло­вечь, яко иде­ши ве­лию лю­бовь От­ца Не­бес­на­го все­му ми­ру воз­ве­сти­ти.

Бла­го­сло­вен еси, Ца­рю Цар­ству­ю­щих, яко Цар­ство Твое — Цар­ство всех ве­ко­в.

Бла­го­сло­вен еси, Вла­ды­ко вла­де­ю­щих, яко Вла­ды­че­ство Твое — во вся­ком ро­де и ро­де.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­под­не! Осан­на в выш­ни­х!

Кондак 6

Про­по­вед­ни­цы Бо­же­ствен­ныя си­лы Тво­е­я, Гос­по­ди, бы­ша су­щии с То­бою в Ви­фа­нии иуде­и, за­не тии сви­де­тель­ство­ва­ху во Ие­ру­са­ли­ме, яко Ла­за­ря от гро­ба воз­двигл еси. Се­го ра­ди и сре­тая Тя на­род, яко слы­ша­ща Тя сие со­твор­ша зна­ме­ни­е. И гла­го­ла­ху друг ко дру­гу: че­со ждем и не ис­хо­дим на сре­те­ние Сы­ну Да­ви­до­ву с ва­и­а­ми от фи­ни­к, да ис­пол­нит­ся Пи­са­ни­е: «взы­ду на фи­ни­к, удер­жу вет­ви его», за­не Той есть фи­ник прав­ды, о Нем­же ре­че Да­вид: «Пра­вед­ни­к, яко фи­никс про­цве­тет». Се­го ра­ди с ветвь­ми вос­пе­ва­ху пер­вее Те­бе на­ро­ди: Осан­на, оба­че по­слеж­де с дре­кол­ми изы­до­ша на Тя, яко на раз­бой­ни­ка, не ве­ду­ще пе­ти: Ал­ли­лу­и­а.

И­кос 6

Воз­сия во всей сла­ве сво­ей и кра­со­те свя­тый град Бо­жий Си­он, «град Ве­ли­ка­го Ца­ря», егда при­бли­зил­ся еси к не­му, Гос­по­ди, и уви­дел еси с вы­со­ти го­ры Ели­он­ския вся зда­ния цер­ков­ная и иная стро­е­ния град­ская зе­ло крас­ны­я. То­гда, ви­дя свя­тый гра­д, Гос­по­ди, вос­пла­кал­ся еси о не­м, яко отец ча­до­лю­би­вый, и с пла­чем ре­кл еси: «а­ще бы ра­зу­мел еси ты хо­тя в сей день твой, еже к ми­ру тво­е­му, оба­че сие скры­ся от очию тво­е­ю». И абие пред­ре­кл еси, яко при­и­дут дни­е, егда об­ло­жат свя­тый град вра­зи и раз­би­ют его, и ча­да его, и не оста­вят ка­мень на кам­ни в не­м, по­не­же не ра­зу­мел вре­ме­ни по­се­ще­ния Тво­е­го. Мы же ве­ду­ще Тя, яко Доб­ра­го Па­сты­ря, скор­бя­ща­го об за­блуд­ших ов­цах Сво­их, во­пи­ем Ти:

Бла­го­сло­вен еси, Па­сты­рю ов­цам Ве­ли­кий, ов­ча по­гиб­шее взыс­ка­ти при­ше­дый­.

Бла­го­сло­вен еси, Ар­хи­ерею гря­ду­щих бла­г, не­мо­щем на­шим спо­стра­да­ти вос­хо­те­вый­.

Бла­го­сло­вен еси, Но­ва­го За­ве­та Хо­да­та­ю, воз­же­ла­вый пад­шия лю­ди от веч­ныя смер­ти спа­сти.

Бла­го­сло­вен еси, Су­дие Пра­вед­ней­ший, яко пра­ве­ден еси, и пра­ви су­ди о гра­де Тво­е­м.

Бла­го­сло­вен еси, Спа­се Все­ми­ло­сти­вей­ший, яко ми­ло­стив бы­вал еси и ми­ло­сти Тво­ея ис­полнь вся зем­ля.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­под­не! Осан­на в выш­ни­х!

Кондак 7

Хо­тяй из­ба­ви­ти род че­ло­вечь от ра­бо­ты вра­жи­я, Ии­су­се, при­шел еси во Ие­ру­са­ли­м, да ис­пол­нит­ся Пи­са­ни­е: «явит­ся Бог бо­гов в Си­о­не». Те­бе та­мо, по­тря­се­ся весь гра­д; еди­нии бо изы­до­ша на сре­те­ние Те­бе, вос­кли­ца­ю­ще ве­лег­лас­но: «О­сан­на Сы­ну Да­ви­до­ву», дру­зии же, удив­ля­ху­ся во­про­ша­ю­ще: «Кто есть Сей­». О, безум­нии стар­цы, лже­име­нии учи­те­ли­е! Вся стог­на гра­да про­по­ве­ду­ют чу­де­са Тво­я. Вся Иу­дея ис­пол­нен­на бла­го­де­янь­ми Тво­и­ми, сии же во­про­ша­ют: «Кто есть­?» Ла­зарь ед­ва вос­кре­се, и не ве­дят, кто ис­хи­ти его от смер­ти. От дво­ра Иа­и­ро­ва ед­ва ис­шел еси, и не ве­дят, кто есть ожи­ви­вый дщерь его? Ви­дят, оба­че не хо­тят вос­пе­ти Те­бе, яко Бо­гу: Ал­ли­лу­и­а.

И­кос 7

Див­ное по­ка­зал еси смот­ре­ние Тво­е, Ии­су­се, егда со сла­вою вос­шел еси во Ие­ру­са­лим и аби­е, яко Ар­хи­ерей, по­се­тил еси свя­тый храм со­гля­да­ти его. В дом От­ца Тво­е­го при­шел еси со вла­сти­ю, и ис­пол­ни­ся свя­та­го Ав­ва­ку­ма про­ро­ка пред­ре­че­ни­е: «Гос­подь во Свя­том хра­ме Сво­е­м: да мол­чит вся зем­ля пред Ли­цем Его». И абие из­гнал еси вон вся су­щии та­мо про­да­ю­щия и куп­лю­щи­я, гла­го­ля: «Храм Мой — храм мо­лит­вы на­ре­чет­ся, вы же со­тво­ри­сте его вер­теп раз­бой­ни­ко­м». И та­ко ис­пол­ни­ся дру­гое Пи­са­ни­е: «Рев­ность до­ма Тво­е­го сне­де Мя». Мы же, убо­яв­ше­ся та­ко­ва­го пра­вед­на­го гне­ва Тво­е­го, Гос­по­ди, еди­ное про­сим от Те­бе, еже жи­ти в до­му Тво­ем во вся дни жи­во­та на­ше­го, зре­ти кра­со­ту Твою и по­се­ща­ти храм свя­тый Твой, да про­сла­вим Те­бе си­це:

Бла­го­сло­вен еси, не в ру­ко­тво­рен­ных хра­мах жи­вый на Не­бе­си, в храм зем­ный со сла­вою воз­ше­дый­.

Бла­го­сло­вен еси, се­ле­ние сла­вы Сво­ея воз­лю­би­вый на зем­ли, дом мо­лит­вы от жи­тей­ских по­пе­че­ний огра­ди­вый­.

Бла­го­сло­вен еси, Гос­по­ди си­л, яко воз­люб­лен­на се­ле­ния Тво­я, па­че се­ле­ний греш­ни­чих.

Бла­го­сло­вен еси, Ца­рю сла­вы, яко луч­ше день един во дво­рех Тво­их, па­че ты­ся­щ, во гра­дех не­че­сти­вы­х.

Бла­го­сло­вен еси, ве­лий в Си­о­не, яко страш­но и свя­то имя Тво­е.

Бла­го­сло­вен еси, жи­вый во Ие­ру­са­ли­ме, яко свят храм Твой, ди­вен в прав­де Тво­ей­.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­под­не! Осан­на в выш­ни­х!

Кондак 8

Стран­ное и пре­слав­ное чу­до со­тво­рил еси, Хри­сте, егда «в­не­за­пу при­шел еси в Цер­ковь Свою и та­мо при­сту­пив­ших к Те­бе хро­мых и сле­пых ис­це­лил еси», яко Свет­ло­да­ве­ц, и Ми­ло­сти­вый Вра­ч, яко «прав­да пред То­бою преды­дет», яко­же ре­че Да­вид, и та­ко всем ис­то­чил еси в ве­ли­кий и пред­праздн­ствен­ный день сей ра­до­сть, ис­ти­ну, свет и жи­во­т, яко­же пред­ре­че Со­фо­ния про­ро­к, гла­го­ля: «Ра­дуй­ся дщи Си­о­но­ва зе­ло, отьят Гос­подь не­прав­ды тво­я, во­ца­рит­ся Гос­подь по­сре­де те­бе и не узри­ши зла кто­му, Гос­подь Бог твой в те­бе и об­но­вит тя в люб­ви Сво­ей те­бе ра­ди, гла­го­лет Гос­по­дь: спа­су утес­нен­ну­ю, и от­ри­но­вен­ную при­и­му». Се­го ра­ди и мы, ве­се­ля­ще­ся в день празд­ни­ка по­се­ще­ния Тво­е­го, вос­по­ем Те­бе: Ал­ли­лу­и­а.

И­кос 8

Весь был еси лю­бо­вь, Слад­чай­ший Ии­су­се, се­го ра­ди хва­лу Те­бе при­но­сит воз­люб­лен­ный Из­ра­иль изо уст ссу­щих и не­зло­би­вых мла­де­не­ц: егда стар­цы и учи­те­лие их бо­го­хуль­ству­ют во­про­ща­ю­ще, кто есть Сей, мла­ден­цы бо­го­слов­ству­ют, во­пи­ю­ще Те­бе: «О­сан­на Сы­ну Да­ви­до­ву», и с ва­ии и с ветв­ми сре­та­ют во хра­ме при­ше­ствие Тво­е, пред­воз­ве­ща­ю­ще ско­рое Твое из мерт­вых вос­кре­се­ни­е. Спо­до­би же и нам одер­жи­мым гор­до­стию об­ра­ти­ти­ся, яко не­зло­би­вии де­ти, та­ко­вых бо есть Цар­ствие Не­бес­но­е, да от чи­с­та­го серд­ца куп­но с ни­ми при­не­сем Те­бе та­ко­вые по­хва­лы­:

Бла­го­сло­вен еси, в выш­них пе­ва­е­мый от Се­ра­фи­м, от не­зло­би­вых мла­де­нец вос­пе­ва­ние при­я­вый­.

Бла­го­сло­вен еси, в гор­них но­си­мый от Хе­ру­ви­м, от чи­стых серд­цем бо­го­нос­но в серд­це но­си­мый­.

Бла­го­сло­вен еси, ски­нию пад­шую Да­ви­до­ву воз­ста­ви­ти при­ше­дый, да на­шу внут­рен­нюю бла­го­об­раз­ную ски­нию па­ки про­све­ти­ши.

Бла­го­сло­вен еси, храм Твой — дом мо­лит­вы со­тво­ри­вый, да нас быв­ших вер­теп ду­шет­лен­ных раз­бой­ни­ков па­ки дом чист Ду­ха Свя­та­го со­тво­ри­ши.

Бла­го­сло­вен еси, Ему­же ты­ся­щи ты­сящ слу­жа­ху на Не­бе­си и тьмы тем пред­сто­я­ху пред Ни­м.

Бла­го­сло­вен еси, Ему­же сон­мы де­тей вос­пе­ва­ху на зем­ли и тьмы на­род­ныя сре­та­ху Его.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­под­не! Осан­на в выш­ни­х!

Кондак 9

Все сон­ми­ще Иу­дей­ское ар­хи­ере­ев и книж­ни­ко­в, ви­дев­ше чу­де­са, яже со­тво­рил еси во хра­ме, Ии­су­се, и от­ро­ки зо­ву­щи­я: «О­сан­на Сы­ну Да­ви­до­ву», воз­не­го­до­ва­ша и ре­ша Те­бе: «Слы­ши­ши ли, что сии гла­го­лют?» — Ты же ре­кл еси им: «Не­сте ли чли ни­ко­ли­же, яко изо уст мла­де­нец и ссу­щих со­вер­шил еси хва­лу.» Мы же удив­ля­ю­ще­ся ока­ме­не­нию и же­сто­сер­дию сер­дец их, зло­бою да мла­ден­че­ству­ем ны­не, да в про­сто­те сер­деч­ной вос­по­ем Ан­гель­скую пес­нь: Ал­ли­лу­и­а.

И­кос 9

Ви­тии Бо­же­ствен­ни­и, аще и мно­го гла­го­лют, но не воз­мо­гут воз­да­ти до­стой­на­го бла­го­да­ре­ния не­из­ре­чен­но­му снис­хож­де­нию Тво­е­му, Хри­сте, яко ны­не во­лею при­шел еси во Ие­ру­са­лим крест пре­тер­пе­ти, се­го ра­ди ута­ил еси от пре­муд­рых и ра­зум­ных Свое Бо­же­ство и от­крыл еси е мла­ден­це­м, иже чи­стым серд­цем па­че отец сво­их ощу­ти­ша, яко Ты еси во­ис­ти­ну Хри­стос. Спо­до­би и нам ду­ша­ми чи­сты­ми и не­сквер­ны­ми усты ис­по­ве­да­ти Бо­же­ствен­ную Сла­ву Тво­ю, по­ю­ще Те­бе си­це:

Бла­го­сло­вен еси, яв­ле­ни­ем сло­вес Тво­их про­све­ща­яй и вра­зум­ля­яй мла­ден­цы, про­све­ти и вра­зу­ми на­ши мыс­ли и серд­ца­.

Бла­го­сло­вен еси, тво­ре­ни­ем чу­дес Тво­их сви­де­тель­ству­яй Бо­же­ство Сво­е, от­крый очи мои ура­зу­ме­ти от за­ко­на Тво­е­го чу­де­са.

Бла­го­сло­вен еси, па­сый Из­ра­и­ля, па­си мя в кро­то­сти ду­ха на ме­сте злач­не.

Бла­го­сло­вен еси, хра­няй Иа­ко­ва, все­ли мя в чи­сто­те серд­ца на во­де по­кой­не.

Бла­го­сло­вен еси, Ца­рю ми­ра, да воз­си­я­ет во днех Тво­их прав­да, дон­де­же отъ­и­мет­ся лу­на.

Бла­го­сло­вен еси, Солн­це Прав­ды, да про­све­тит­ся свет Твой во мно­же­стве ми­ра, дон­де­же си­я­ет солн­це.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­под­не! Осан­на в выш­ни­х!

Кондак 10

Спа­сти хо­тяй язы­ки, Хри­сте Бо­же на­ш, Ты воз­двигл еси не­цыи от ел­лин, при­шед­ших по­кло­ни­ти­ся в празд­ни­к, яко да ви­дят Тя. Се­го ра­ди тии при­сту­пи­ша к Фи­лип­пу, гла­го­лю­ще: «Хо­щем Ии­су­са ви­де­ти». Той­же вку­пе с Ан­дре­ем гла­го­ла­ху Те­бе. Ты же от­ве­ще­ва­е­ши им, яко ны­не уже при­и­де час, да про­сла­вит­ся о сем Сын Че­ло­ве­че­ский. Во своя бо при­шел еси и свои не при­я­ша Тя, и на смерть осу­ди­ша. Се­го ра­ди, яко зер­но пше­нич­ное не при­не­сет пло­да, аще пад на зем­лю не умрет, та­ко же и Ты смер­тию Сво­ею мног плод при­несл еси во язы­цех, да ис­пол­нит­ся Иса­ии про­ро­ка пред­ре­че­ни­е, яко яв­лен был еси не ищу­щим Тя, и об­ре­тен был еси не во­про­ша­ю­щи­ми Тя. Се­го ра­ди «при­и­ди­те язы­цы и ви­ди­те днесь Ца­ря Не­бес­на­го, яко на пре­сто­ле вы­со­це на жре­бя­те ху­де во Ие­ру­са­лим вхо­дя­ща», да вси еди­ны­ми усты и серд­цем вос­по­ем Ему: Ал­ли­лу­и­а.

И­кос 10

Ца­рю Пре­веч­ный, крот­кий, пра­вед­ный и спа­са­яй Уте­ши­те­лю на­ш! Ты крот­ко при­шел еси в день сей во Ие­ру­са­лим на крот­ком жре­бя­ти ос­ли си­дя, да кон­ское сви­реп­ство раз­ре­ши­ши на зем­ли. Се­го ра­ди кро­тость Твоя ра­зум­на да бу­дет всем че­ло­ве­ко­м, и да ве­да­ют вси, яко Ты взи­ра­е­ши ток­мо на крот­ка­го, мол­ча­ли­ва­го, тре­пе­щу­ща­го сло­вес Тво­их. Се­го ра­ди «да рас­ку­ют ме­чи своя на ора­ла и ко­пия на сер­пы, и да не на­вык­нут кто­му ра­то­ва­ти­ся». Мы же «крот­цы су­щи ду­шею и сми­ре­нии нра­во­м, бла­го­да­тию при­и­мем крот­ка­го всех Вла­ды­ку, гря­ду­ща­го гор­ды­ню лу­ка­ва­го со­кру­ши­ти», да в кро­то­сти ду­ха вос­по­ем Ему си­це:

Бла­го­сло­вен еси, на го­ру Си­он воз­ше­дый, да мир на Из­ра­и­ля бла­го­ве­сти­ши.

Бла­го­сло­вен еси, Ие­ру­са­ли­му про­по­ве­ду­яй, да спа­се­ние язы­ков воз­ве­сти­ши.

Бла­го­сло­вен еси, при­ше­дый бла­го­ве­сти­ти ни­щим ле­то Гос­под­не при­ят­но, да вся со­кру­шен­ныя серд­цем ис­це­ли­ши.

Бла­го­сло­вен еси, вос­хо­те­вый воз­ве­сти­ти пле­нен­ным от­пу­ще­ни­е, да вся уни­чи­жен­ныя во от­ра­ду сво­бо­ди­ши.

Бла­го­сло­вен еси, яко ко­кошь птен­цы своя под кры­ле со­би­ра­яй, да вся обре­ме­нен­ныя грех­ми Кре­стом ис­ку­пи­ши.

Бла­го­сло­вен еси, яко зер­но пше­нич­ное в зем­лю пад­ше­е, ко по­гре­бе­нию гря­дый, да вся до глу­би­ны ада пав­шия Воскре­се­ни­ем об­но­ви­ши.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­под­не! Осан­на в выш­ни­х!

Кондак 11

Пе­ние все­уми­лен­ное при­не­сем Те­бе, Хри­сте, вку­пе с не­зло­би­вы­ми мла­ден­цы, «о­сан­на» Те­бе вос­пев­ши­ми, с ни­ми­же и мы Те­бе во­пи­е­м: Бог Гос­по­дь, и яви­ся на­м, да с ва­ии и вет­ви со­ста­вим Те­бе празд­ник свят, чист и ду­хо­вен, да па­ки со­тво­ри­ши вход во внут­рен­ния хра­ми­ны душ на­ших, яко­же обе­щал­ся еси, гла­го­ля: «не остав­лю вас си­ры, но па­ки при­и­ду к ва­м. Аще кто лю­бит Мя, воз­люб­лю его, и яв­лю­ся ему Са­м. И Отец Мой воз­лю­бит его, и к не­му при­и­дем и оби­тель у не­го со­тво­ри­м». Бла­го­сло­вен­но да бу­дет вхож­де­ние Тво­е! При­и­ди и воз­ся­ди па пре­сто­ле ума на­ше­го, яко­же преж­де на жре­бя, и во­ца­ри­ся в серд­цах на­ших и раз­ре­ши вся без­с­ло­ве­сия стра­стей на­ших, да с прис­но­цве­ту­щи­ми ва­и­а­ми чи­сто­ты па­ки яко­же древ­ле де­ти вос­по­ем Те­бе: Ал­ли­лу­и­а.

И­кос 11

Све­том не­бес­ным про­све­ти­ся днесь свя­тый хра­м, егда по­се­тил еси его, Ии­су­се, и очи­стил еси его от куп­лей зем­ны­х, вку­пе же про­све­ти­ся с ним и весь свя­тый гра­д, яко­же пред­ре­че Иса­и­я: «от Си­о­на бо изы­де за­кон и сла­ва Гос­под­ня из Ие­ру­са­ли­ма», яко на стра­да­ния при­шел еси, и свет, ра­дость и лю­бовь при­несл еси кре­стом Тво­им. Се­го ра­ди, ре­кл еси уче­ни­ком преж­де Сво­е­го кре­ста: «Е­ще ма­ло вре­мя свет в вас есть, хо­ди­те, дон­де­же свет има­те, да тьма вас не имет. Ве­руй­те во свет, да сы­но­ве све­та бу­де­те». Сие ре­кл еси, Гос­по­ди, да и во стра­да­ни­ях Тво­их свет ве­ры не угас­нет уче­ни­ком Тво­им, и да не пой­дут во тьме не­ве­ри­я, не ве­ду­ще, ка­мо идут, да и вси пра­во в Тя ве­ру­ю­щии с ве­рою возо­пи­ют Те­бе:

Бла­го­сло­вен еси, Хри­сте, Све­те ми­ра, от ми­ра лу­ка­ва­го воз­не­на­ви­ден­ный­.

Бла­го­сло­вен еси, Ии­су­се, Солн­це Прав­ды, от прис­ных Тво­их прис­нобла­жи­мый и пре­п­ро­слав­лен­ный­.

Бла­го­сло­вен еси, Не­ве­чер­ний и Ти­хий Све­те, на за­хож­де­ние Свое во Ие­ру­са­лим при­ше­дый­.

Бла­го­сло­вен еси, жи­вый во Све­те не­при­ступ­не­м, за­рею Воскре­се­ния весь мир про­све­ти­ти гря­дый­.

Бла­го­сло­вен еси, слад­чай­ший и прис­но­жи­вот­ный Све­те, в Си­о­не яв­лен­ный, да про­све­ти­ши ду­шев­ную тьму мо­ю.

Бла­го­сло­вен еси, Све­тиль­ни­че све­тяй и го­ряй, во Ие­ру­са­ли­ме воз­жен­ный, да па­ки воз­же­ши угас­ший све­тиль­ник мой­.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­под­не! Осан­на в выш­ни­х!

Кондак 12

Бла­го­дать Твою по­даждъ на­м, Ии­су­се, яко же преж­де от­ро­ком ев­рей­ским осан­на Те­бе вос­пев­шим и по­знав­шим Твое Бо­же­ство. И ны­не в пре­чест­ные дни си­я, Гос­по­ди, па­ки к нам близ бу­ди, наи­па­че же к при­зы­ва­ю­щим имя Твое в ду­хе кро­то­сти и ми­ра, сми­ре­ния и люб­ве, спо­до­би же и нам ощу­ти­ти бла­го­дать при­ше­ствия Тво­е­го, да и мир Бо­жий пре­вос­хо­дяй всяк ум, да со­блю­дет серд­ца на­ша и вся ра­зу­ме­ния на­ша о Те­бе, и та­ко про­све­тив­ши ду­ши на­ши, во уми­ле­нии и с ве­се­ли­ем возо­пи­ем Те­бе, За­вет нов за­ве­ща­ти при­шед­ша­му нам кроп­ле­ни­ем кро­ви Сво­е­я: Ал­ли­лу­и­а.

И­кос 12

По­ю­ще Твое на воль­ную страсть во Ие­ру­са­лим при­ше­ствие и не­из­ре­чен­ное снис­хож­де­ние Тво­е, Хри­сте, по­кло­ня­ем­ся пред­на­ча­тию Кре­ста Тво­е­го и с де­ти ев­рей­ски­ми ве­се­ля­ще­ся, с ва­и­а­ми и ветвь­ми сре­та­ем Тя, и со­став­ль­ше празд­ни­к, про­слав­ля­ем Тя, яко Ты еси во­ис­ти­ну Мес­сия Хри­стос при­ше­дый и име­яй па­ки со сла­вою при­и­ти су­ди­ти жи­вых и мерт­вы­х, не на жре­бя­ти ос­ли се­дяй, но яко Царь ца­рем и Гос­подь гос­под­ству­ю­щи­м, Ему­же имя — «С­ло­во Бо­жи­е», име­яй вслед Се­бе не от­ро­ки «о­сан­на» по­ю­щи­е, но вся во­ин­ства не­бес­ная во­пи­ю­щия гла­сом гро­мов креп­ких: Ал­ли­лу­и­а, спа­се­ни­е, честь и сла­ва и си­ла Гос­по­ду на­ше­му, яко во­ца­ри­ся Гос­подь Все­дер­жи­тель. Сие ве­ли­кое ше­ствие Твое в Си­он Гор­ний нис­хо­дящь с Не­бе­се от Бо­га с ве­рою ча­ю­ще, про­слав­ля­ем в зем­ный Си­он на все­мир­ное за­кла­ние вхож­де­ние Тво­е, по­ю­ще Те­бе си­це:

Бла­го­сло­вен еси, Сы­не Отечь, сла­вою вен­ча­вый че­ло­ве­ка, тер­ни­ем вен­ча­ти­ся гря­дый, да тер­но­нос­ное есте­ство на­ше пло­до­нос­но со­тво­ри­ши.

Бла­го­сло­вен еси, Агн­че Бо­жий, взем­ляй гре­хи ми­ра, да кро­вию Сво­ею нас пад­ших па­че сне­га убе­ли­ши.

Бла­го­сло­вен еси, Же­ни­ше душ и сер­дец на­ших, от Чер­то­га Тво­е­го ис­хо­дяй, да ник­то­же укры­ет­ся от теп­ло­ты Тво­е­я.

Бла­го­сло­вен еси, Па­сты­рю Доб­рый, вхо­дяй ны­не в твой ов­чий двор, да ник­то­же по­хи­тит нас от ру­ки Тво­е­я.

Бла­го­сло­вен еси, Учи­те­лю на­ш, Си­о­на ра­ди не умол­ча­вый до крест­ныя Пас­хи Тво­е­я, да дру­ги своя до кон­ца сло­вом и лю­бо­вию на Ве­че­ри уте­ши­ши.

Бла­го­сло­вен еси, Спа­си­те­лю на­ш, в черв­ле­ны ри­зы на­по­сле­док об­ле­щи­ся вос­хо­те­вый, да нас яко не­ве­сту ри­зою спа­се­ния и одеж­дею ве­се­лия укра­си­ши.

Бла­го­сло­вен Гря­дый во имя Гос­под­не! Осан­на в выш­ни­х!

Кондак 13

О, Ии­су­се Хри­сте, Агн­че Бо­жий, преж­де век на за­кла­ние при­уго­то­ван­ный, ны­не же во Ие­ру­са­лим на воль­ную страсть гря­дый! При­и­ми ма­лое сие с ва­и­а­ми и ветв­ми при­но­си­мое Те­бе мо­ле­ние на­ше, да в пре­чест­ные дни сии по­сле­ду­ем сто­пам Тво­им в ти­ши­не и кро­то­сти ду­ха и во уми­ле­нии и чи­сто­те серд­ца и та­ко да пре­бу­дем с То­бою и во все вре­мя зем­на­го стран­ствия на­ше­го. И спо­до­би нам не­осуж­ден­но при­ча­сти­ти­ся Бо­же­ствен­ныя ра­до­сти Свя­тыя Пас­хи Тво­ея зде на зем­ли, да и по при­ше­ствии в Не­бес­ный Ие­ру­са­лим на ве­ки со­еди­ним­ся с То­бо­ю, со все­ми свя­ты­ми по­ю­ще Ан­гель­скую пес­нь: Ал­ли­лу­и­а.

Этот кондак чи­та­ет­ся три­жды, за­тем икос 1-й: «Ар­хан­ге­лов и Ан­ге­лов ли­ки…» и кондак 1-й: «Из­бран­ный Ца­рю Гор­ня­го Си­о­на…»

Мо­лит­ва

Гос­по­ди Ии­су­се Хри­сте Бо­же на­ш, в выш­них со От­цем на Пре­сто­ле се­дяй, вы­ну на кры­лу от Хе­ру­вим но­си­мый и пе­ва­е­мый от Се­ра­фи­м, во днех же пло­ти Сво­ея на жре­бя­ти ос­ли сести из­во­ли­вый на­ше­го ра­ди спа­се­ни­я, и от де­тей вос­пе­ва­ние при­я­вый и во Свя­тый град Ие­ру­са­лим преж­де ше­сти дней бы­тия Пас­хи на воль­ную страсть при­ше­дый, да спа­се­ши мир Кре­сто­м, по­гре­бе­ни­ем и Воскре­се­ни­ем Тво­им! И яко­же то­гда лю­ди­е, се­дя­щие во тьме и се­ни смерт­ней, при­ем­ши вет­ви дре­вес и ва­иа от фи­ни­к, сре­то­ша Тя; Сы­на Да­ви­до­ва Тя ис­по­ве­ду­я, та­кож­де и нас ны­не в пред­праздн­ствен­ный день сей в под­ра­жа­ние онех ва­иа и вет­ви в ру­ках но­ся­щих со­блю­ди и со­хра­ни. И яко­же онии на­ро­ди и де­ти «о­сан­на» Те­бе при­но­шаху, спо­до­би и нам во псал­мех и пе­ни­их ду­хов­ных ду­ша­ми чи­сты­ми, и не­сквер­ны­ми усты про­сла­ви­ти вся ве­ли­чия Твоя в празд­ник сей, и во всю сед­ми­цу стра­сти Тво­е­я, и не­осуж­ден­но до­стиг­ну­ти и при­ча­сти­ти­ся Бо­же­ствен­ныя ра­до­сти Свя­тыя Пас­хи в пре­свет­лые дни Жи­во­нос­на­го Воскре­се­ния Тво­е­го, да вос­по­ем и про­сла­вим Твое Бо­же­ство вку­пе со Безна­чаль­ным Тво­им От­цем и Пре­свя­тым и Бла­гим и Жи­во­тво­ря­щим Тво­им Ду­хо­м, все­гда, ны­не и прис­но, и во ве­ки ве­ко­в. Аминь.